ام دی اف واناچای
وبلاگ 

ام دی اف واناچای تایلند

ام‌دی‌اف (به انگلیسی: MDF)‏ مخفف واژهٔ تخته فیبر با دانسیته متوسط (به انگلیسی: Medium-density fibreboard)‏ است که جزو فراورده‌های چوبی محسوب می‌شود. ام‌دی‌اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌گردد. دانسیته آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است که یکی از شرکت های معروف ام دی اف واناچای تایلند می باشد .

ام‌دی‌اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش‌های تزیینی علاوه بر زیبایی به دوام و کاربرد آن در محیط‌هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند. روکش ملامینه متداول‌ترین نوع روکش برای ام‌دی‌اف می‌باشد که در آن فرایند کاغذ نقش دار آغشته به چسب با فشار و حرارت پرس بر روی تخته چسبانده می‌شود.

این محصول ضمن دارا بودن خواص شبیه سایراوراق فشرده چوبی دارای برخی خواص برتر نیز می‌باشد که باعث ارتقاء بازار آن در بین سایر اوراق فشرده چوبی مانند تخته خرده چوب (نئوپان)، تخته لایه، تخته فیبر سخت و… شده است. در واقع این محصول ام‌دی‌اف ابتدا بعنوان جایگزین اوراق فشرده چوبی مطرح بوده و سپس در کاربردهای جایگزین چوب نیز بکار رفته است.

معرفی ام دی اف واناچای
معرفی ام دی اف واناچای

تـولیـد انواع مختـلف این محصول در جـهان دامنـه کاربـرد آن را بـسیـار وسیـع کرده است. امروزه می توان تخته فیبرهای نیمه سنگین ام‌دی‌اف بسیار متنوعی از جمله تخته‌های سه لایه یا یکنواخت و همگن، تخته‌های نازک و ضخیم در ابعاد مختلف، تخته هایی با فرم آلدئید، کم فرم آلدئید یا بدون فرم آلدئید، تخته‌های تبدیل به سایز شده، روکش شده، لبه چسبانده، نقش برجسته، قالب گیری شده، ابزار خورده، پروفیل شده، با دانسیته‌های بسیار متنوع (کم یا زیاد)، مقاوم در برابر رطوبت، آب، آتش، قارچ، حشره و… را در بازارهای جهانی یافت.

ام دی اف واناچای پیشرو در صنعت پنل های چوبی

واناچای(vanachai) فعالیت خود را از یک کارگاه چوب بری کوچک در تایلند آغاز کرد و به تدریج به تولیدکننده انواع نئوپان و ام دی اف تبدیل شد و امروز با تمرکز بر حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی به عنوان رهبر صنعت پانل های چوبی در تایلند و آسیا شناخته می شود.
صنعت پانل های چوبی واناچای بر پایه ساخت محصولات جایگزین برای چوب بعنوان یکی از کالاهای مصرفی در صنعت ساختمان و دکوراسیون استوار است که هر سال حجم گسترده ای جنگل ها را نابود می کند.
برهمین اساس واناچای تصمیم به تولید محصولاتی از شاخ و برگ درختان که هرس می شوند به جای چوب درختان گرفت. بدین ترتیب تنها چوب های غیرقابل استفاده را به محصولی با ارزش افزوده بالا تبدیل کرد بلکه از قطع درختان و نابودی جنگل ها نیز جلوگیری نمود.
میزان تولید سالانه گروه واناچای حدود ۲،۰۰۰،۰۰۰ مترمکعب است.
انواع پانل های MDF، HDF خام، ملامینه، رنگی، نئوپان، پارکت، درب های چوبی بخشی از تولیدات گروه واناچای است.

ام دی اف واناچای
ام دی اف واناچای
Rating: ۵.۰/۵. From 4 votes.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید